Treningsgrupper


Vår visjon er å være en klubb for alle. Derfor ønsker vi flere treningsgrupper for ungdom og voksne som ønsker å trene svømming, men kanskje ikke konkurrere aktivt.

Treningsgruppene er et alternativ til klubbens Konkurransegrupper for  hvor utøverne gis et treningstilbud med fokus på svømming som trening. Treningstilbudet vil være tilpasset gruppenes nivå og motivasjon, slik at det skal være gøy å komme på trening. Et mål med gruppene er at utøvere skal fortsette med svømming og være i miljøet selv om motivasjon eller mulighet til satsing ikke er tilstede.


Interessert kan melde seg på kurs via websiden www.tryggivann.no, eller ta kontakt med vår svømmeskoleansvarlige på mail: kurs@aaslk.no eller daglig leder Sture Fladmark (daglig.leder@aaslk.no).

Treningsgruppe ungdom

Dette partiet er tenkt for ungdommer i en alder av 12-17år som ønsker å holde seg i form, og som ønsker å bruke svømming som treningsform. Partiet er egnet for ungdommer som kan delmålene fra hai fra før. Det vil si at de i forkant kan godt med Crawl, Rygg og Bryst, samt at de kan kick og har kjennskap til Fly. I tillegg forventes det at en klarer å svømme mellom 1000 og 1500 i løpet av 1 time trening. Svømmerne må kunne svømme minst 100m uten stopp.​

​​

Klubben ønsker at dette skal bli et godt tilbud som gir gode treningsopplevelser, sosialt samhold og fellesskap basert på svømming.

Fokuset på treningene vil være utvikling av kondisjon og styrke, samt videre utvikling av tekniske ferdigheter. Både sprint og lengre distanser er del av treningen. Her vil fokuset blant annet være på teknikk rettet mot spesifikke svømmearter, vendinger (inkludert arbeid inn og ut fra vegg) og stup. 

​​

Det er mulig å gå til Konkurransegrupper dersom man ønsker å satse igjen, hvis man er på et nivå som gjør at man passer inn i konkurransegruppene.

Trenings- og mosjonsgruppe - Voksne

I trenings- og mosjonsgruppa har vi fokus på å ha det gøy med å trene, i tillegg til å bli en bedre svømmer. Treningene vil være noe teknikk men mest intervall/serier, som gir bra utbytte for både trening og teknikk. Det er en trener på kanten som vil gi tilbakemeldinger til de som ønsker det. Mosjonsgruppa er for deg som vil bli bedre til svømme og trene svømming sammen med andre. For de som driver med triathlon vil det bli mest fokus på crawl. 

Mål: Først og fremst bli en bedre svømmer og trives med å trene i svømming. Dernest videreutvikling av teknikk i crawl, rygg og bryst, samt vendinger. Mest crawl for triatleter. 

Forkunnskaper: Svømme crawl med rytmisk pust 50 m, samt svømme minst 500 m uten pause. Grovkoordinert rygg og bryst teknikk.

Sted: Moa

Tid: 1 trening per uka a 60 minutter. Treningen går kontinuerlig gjennom hele året med halvårlig betaling. 

Masters-gruppe - Voksne

Mastersgruppa er aktive og svømmer 1-3 ganger per uke. Programmet er 2-3000 meter. Masters er for deg som er voksen og vil trene svømming. Det er et sosialt og godt miljø. Betaling per halvår.