Svømmeopplæring for voksne

 

Vi tilbyr ulike kurs for voksne og ungdom fra 18år, fra grunnleggende svømmeopplæring til videregående crawl. Vi har også mosjonsgruppe og Masters, for de som vil trene regelmessig.

Kursene settes når vi har nok personer som har meldt seg på ventelisten, så meld din interesse. Vi tilbyr svømmeopplæring ved ulike basseng (Ellingsøya, Moa, Aspøya, Blindheim), skriv gjerne hvilke svømmehall du kan tenke deg å gå på kurs.

Grunnleggende svømmeopplæring (nivå 1)

På Grunnleggende svømmeopplæring jobber vi med å lære å dykke, flyte, gli og skape fremdrift i vannet. Kurset er for deg om har lyst til å bli trygg i vann og lære å svømme.

Forkunnskaper: Ingen forkunnskaper nødvendig.

Mål: Bli trygg under vann, flyte på dypt vann og svømme 25 m.

Læringsmål: flyte, gli, dykke.

Sted: Aspøya skole

Tid: 40 minutter undervisning, 1 gang i uken. Kursrundene vil være på 6-12 ganger. Se tryggivann.no for mer info og påmelding. 

Crawl grunnleggende (nivå 2)

Dette kurset er beregnet for voksne som klarer seg uten hjelpemidler på dypt vann, og som ønsker å lære seg grunnleggende crawlteknikk. Hovedfokus er på crawl, men man går også gjennom noe rygg.

Passer godt for triatleter som ønsker å forbedre svømmeteknikken sin.

Forkunnskaper: Kan svømme 200 m uten pause, trygg under vann og trygg på dypt vann.

Mål: Crawl med rytmisk pusting 50 m og rygg 50 m.

Læringsmål: Fraspark og gli, Beinspark, Pusteteknikk, Rotasjon, Armtak, Øve på stup, kjennskap til saltovending

Sted: Aspøya skole

Tid: 40 minutter undervisning, 1 gang i uken. Kursrundene vil være på 6-12 ganger. Se tryggivann.no for mer info og påmelding.

Trenings- og mosjonsgruppe

I trenings- og mosjonsgruppa har vi fokus på å ha det gøy med å trene, i tillegg til å bli en bedre svømmer. Treningene vil være noe teknikk men mest intervall/serier, som gir bra utbytte for både trening og teknikk. Det er en trener på kanten som vil gi tilbakemeldinger til de som ønsker det. Mosjonsgruppa er for deg som vil bli bedre til svømme og trene svømming sammen med andre. For de som driver med triathlon vil det bli mest fokus på crawl. 

Mål: Først og fremst bli en bedre svømmer og trives med å trene i svømming. Dernest videreutvikling av teknikk i crawl, rygg og bryst, samt vendinger. Mest crawl for triatleter. 

Forkunnskaper: Svømme crawl med rytmisk pust 50 m, samt svømme minst 500 m uten pause. Grovkoordinert rygg og bryst teknikk.

Sted: Moa

Tid: 1 trening per uka a 60 minutter. Treningen går kontinuerlig gjennom hele året med halvårlig betaling. 

Masters-gruppe

Mastersgruppa er aktive og svømmer 1-3 ganger per uke. Programmet er 2-3000 meter. Masters er for deg som er voksen og vil trene svømming. Det er et sosialt og godt miljø.
Betaling per halvår.