Ofte spurte spørsmål rundt stevner vi reiser til

 

Veileder for å melde på utøvere på svømmestevne / treningsleir:

 

  • Logg deg inn med brukernavn og passord.

  • Finn riktig stevne og klikk på Attend this Event. For å se på selve stevnet og generell informasjon på Klikk på stevneteksten (blå skrift).

  • Velg så utøver som du skal melde på og Klikk på Yes please sign (navnet på utøver) up for this event.Da kommer du til øvelsesutvalget til utøveren --> hak av for de øvelsene du melder på utøveren i.

  • NB! Dersom utøver og/eller foresatt skal ha overnatting / bestille flyreise, må dette skrives i Notes på begynnelsen av siden og ha med hvilke dager overnattingen gjelder og gjerne ønske om hvem som skal dele rom. Men det er klubben som til slutt bestemmer romfordelingen til klubbens beste.

  • Fristen for påmelding overnatting er samme fristen som for påmelding til stevne. Etter fristen har gått ut må man selv ordne overnatting, og klubben dekker da heller ingen egenandel.

  • Utøvere ordner skyss selv, men reiseleder kan være behjelpelig hvis det er behov.

  • Klikk på Save changes.

 

Påmeldingsfrist

Påmeldingfristen klubben setter er en endelig frist.

 

Når fristen har gått ut kan du ikke melde på lenger. Fristen klubben setter er nær opptil fristen for påmelding til svømmestevnet. Vår påmeldingsansvarlig trenger den tiden til å lage i stand klubbens påmeldinger og sende dette til rette stevnet. Vi ber utøvere og foresatte følge med på terminliste å melde på til riktig tid.

 

Melder du på utøver på stevner som ikke står på klubbens terminliste, må foresatte dekke dette selv.

 

Avmelding

Så snart påmeldingsfrist fra arrangørklubb er ute  - så er klubben pliktig til å betale for samtlige av utøverene i forhold til de øvelser som vedkommende er satt opp på.

 

Dette innebærer at om en utøver blir syk dagen før, må utøvers øvelser likevel betales inn. Vi minner om at forfall uavhengig av betaling uansett meldes til trener, med tanke på uttak av stafettlag o.l.

 

Reise med bil og fly

Til de fleste stevner kjører foreldrene svømmerne med privatbiler. Svømmere/trenere/foresatte som sitter på med andre, betaler direkte til sjåføren uoppfordret etter følgende oppsett (satsene gjelder tur – retur). Sjåfør dekker ferje/bompenger for passasjerene.

 

Trenere betaler også direkte til sjåfør, og skriver reiseregning.

 

Dersom klubben har valgt fly som reisemåte, dekker klubben en gitt sum av utøvers flybillett.

 

Se også satser og egenandeler.

 

Reise - dette tar du med
  • Badedrakt (treningsdrakt / konkurransedrakt). Det kan være lurt med flere dersom den ene skulle gå i stykker.

  • Klubbens badehette ( du representerer klubben). Lurt å ta med to - de kan gå i stykker. Badehetter kan du vanligvis også få kjøpt hos klubbens faste reiseleder så sant han/hun er med.

  • Svømmebriller. Ha med ekstra. Der kan gå i stykker.

  • Overtrekksdrakt: Til å ha på seg etter innsvømming og mellom øvelsene. Det er veldig viktig å kle på seg igjen raskt etter at utøver har svømt.

  • Aaslk t-skjorte.

  • Drikkeflaske.

  • Håndkle, såpe.

  • Eventuelt zoomers og paddles.

 

NB! Viktig å merke utstyret sitt med klubb og navn! Alle har med seg nesten det samme - særlig svømmebriller og badehetter mistes lett.

 

Innsvømming

Alle utøvere skal varme opp.

 

  • Det skal gå ca. 20 minutter fra du er ferdig med innsvømming til du skal svømme første øvelse (dersom det er praktisk mulig).

  • Under innsvømming er det lurt å bruke en treningdrakt, spar konkurransedrakta til selve stevnet.

  • Etter innsvømming skifter du til konkurransedrakt og tar på deg klær .

 

Mat og drikke

Under et svømmestevne er det ofte varmt i hallen. Da er det viktig med drikke og næring for både utøver og foresatte.

 

  • Brus og snop er ikke tillatt under stevnet / mellom øvelsene.

  • Reiseleder kjøper inn frukt, saft, nøtter, rosiner og litt kjeks til å spise under stevnet.

  • Om du kjøper mat på stevnet er det viktig å tenke på sunn og næringsrik mat.

  • Unngå pølser og tomme kalorier.

 

Søvn – før og under stevnet
  • Det er viktig med nok søvn både før og under selve stevnet. Da blir ofte prestasjonene bedre. Når vi er ute og reiser er det trener og reiseleder som bestemmer leggetid og når man skal stå opp. Disse tidene er det viktig å følge.

  • Når Aaslk reiser bort på stevner bor vi ofte på hotell. Her gjelder det normal folkeskikk. Det er ikke tillatt å springe rundt i gangene og forstyrre andre beboere.